lauantai 4. lokakuuta 2014

Kisapäivä

"Don't give me love, don't give me faith
Wisdom nor pride, give innocence instead"
~Nightwish

 Perjantaina oli viimeinen koe koeviikollani. Sitä juhlistaeksi olin sopinut meneväni kavein tykö leipomaan. Teimme valkosuklaasitsuuna-marenkeja ja focatsa-leipää. Sieltä sitten suuntasimme tallille, kaverini miehen toimiessa kuskina. Kävimme vain nappaamassa kassini meiltä, olin jäämässä tallille yöksi.

Perjantai-ilta kului satulahuoneen uutta seinää maalatessa, ratsastustunnilla, siivotessa paikkoja ja heppoja hoidellessa.

Ei voi sanoa, että hirveästi viihtellä tulisi perjantaisin käytyä, kun kaikki perjantai-illat (kuten koko viikonloppu) kuluu tallilla. (;

Sitten lauantaiaamuna kello 8 olin jo ulkona ja täydessä työn touhussa. Viimeiset viimeistelyt ja olimme valmiita ottamaan vastaan uuden kisapäivän.

Kisat alkoivat yhdeltä, ja mie kilpailin kahdessa eri luokassa Negralla. Lajeinani olivat Trail ja Western Horsemanship.
Tässä ympärillä näyttäisi olevan yksi kuva Trail-radaltani (silta) ja loput ovakin sitten Horsemanshipin verkasta, radalta tai sen jälkeen. Joku tarkka silmäinen voi huomata kypäräni puuttumisen. Lännenratsastuksen säännöissä sanotaan "Yli 18-vuotias voi halutessaan ratsastaa stetsoni pääsään.", joten oti kehoituksesta vaarin ja ratsastin stetsoni päässäni. Itseasiassa ensimmäistä kertaa eläessäni pidin hattua päässä ratsastaessani, olen aina pitänyt enemmän kypärästä. Noh, kaikkea voi kokeilla. Ja tulen varmaan tästä lähin kilpailemaan stetsonilla, niin paljon luotan valkoiseen ponimukseen.

Radoista minulla ei valitettavasti ole hirveästi sanotttavaa. Negra antoi jälleen kerran parhaansa, mutta mie olin nukuksissa. Omasta mielestäni meillä olisi voinut mennä paljon paremminkin, mutta koska Negra antoi parhaansa (siis sen mitä voi antaa tyhmän ratsastajan kanssa) olen tyytyväinen.

Olimme Trailissa neljänsiä ja Western Horsemanshipissä kolmansia.
Kaverille onnittelut hyvin menneestä radasta.




"Kerran vain haaveeni nähdä sain
En pienuutta alla tähtien tuntenut"
~Nightwish

1 kommentti:

  1. Onpas ihanan rentoa menoa. :) Mäkin haluan samanlaista yhteistyötä Tahvon kanssa. Pikkuhiljaa eteenpäin sanoi AmK betonissa. :D
    Mielenkiinnolla jään seuraamaan tätä blogia. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. :)

    VastaaPoista